top of page
Search
Writer's pictureMamwork oy

Viime maanantaina yksi painajaisistani kävi toteen...


Viime maanantaina yksi painajaisistani kävi toteen. Olin matkalla työpaikalle, kun autoni hyytyi keskelle Helsinkiä liikennevaloihin. Auto oli toiminut moitteettomasti tähän asti, mutta kun Tukholmankadun liikennevalot vaihtuivat vihreäksi ja nostin jalkani jarrulta kaasulle, alkoi auto vain valua taaksepäin eikä suostunut liikkumaan senttiäkään eteenpäin. Torvet soivat ja tuskanhiki virtasi, mutta mitään ei ollut tehtävissä.


Paniikki.


Olin aivan uuden edessä: koskaan aiemmin ei kulkupelini ollut tehnyt tällaista temppua minulle. Pikaisesti mietin, mitä ihmettä teen. Soitanko poliisille, äidille vai kenties jollekin korjaamolle?


Nappasin puhelimeni ja googlasin "hinausauto Helsinki" – ensimmäinen hakuvaihtoehto antoi mahdollisuuden soittaa suoraan sivulta apua, ja tähän tartuin. En vertaillut, vaan tartuin ensimmäiseen tarjolla olevaan oljenkorteen. Kun hinuri oli tavoitettu ja aloin tuskaisen odotteluni, piti minun myös selvittää, minne auto hinattaisiin. Toistin äskeisen koreografian: "XX-merkin huolto, Länsi-Helsinki." Ja taas soitto ensimmäisenä tarjoutuneeseen hakuvaihtoehtoon. Autoni on tällä hetkellä hinattuna kyseiseen korjaamoon, ja odottelen tuomiota.


Tästäkin katastrofista seurasi tärkeä musistutus: yrityksen Google-näkyvyydellä todella on merkitystä. Toki tähän vaikuttaa toimiala: uskoisin, että autonhinausta, sähkömiestä tai päivystävää lääkäriä etsitään vähän toisenlaisin prioriteetein kuin vaikka kesän lomakohteita tai uusia korvakoruja. -Pia Lemmetty


Jos yrityksesi tarvitsee apua Google-näkyvyyden kanssa, olipa kyseessä Google Business, SEO-optimointi tai maksettu mainonta, me Mamworkilla osaamme auttaa. Uskoisin jopa, että olemme siinä aika paljon taitavampia kuin automekaniikassa. Ota yhteyttä!

17 views0 comments

Comments


bottom of page